من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

زندگی خوب چیست؟ شادی چه معنایی دارد؟ موفقیت واقعی یعنی چه؟ این ها و سوالات دیگری که برای داشتن یک زندگی خوب در ذهن نقش می بندد را می توانید با مطالعه این بخش آسمونی بیابید. چرا که ما در این مقاله راز زندگی خوب و همچنین ویژگی های یک زندگی خوب را عنوان می کنیم. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.
داشتن فرزندان خوب، ثروت یا تفاهم اخلاقی؟ کدامیک از این‌ها برای شما اهمیت دارد؟ حتماً به زندگی خانواده‌های پیرامون خود دقت کرده‌اید. برخی را به ظاهر موفق می‌بینید و برخی را نه!

آن‌هایی که موفق نیستند یا زندگی خوبی ندارند، دلایل مختلفی برای آن ذکر می‌کنند. مرد و زنی که ثروت و پول برای آن‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد، همیشه با این تصور زندگی می‌کنند که اگر بتوانند درآمد بهتری داشته باشند، هر چه بخواهند می‌توانند به دست بیاورند. اما در مقابل، برخی که به لحاظ اخلاقی و رفتاری با هم تفاهم ندارند، اخلاق و رفتار مناسب را مهم‌ترین عامل می‌دانند. به باور آن‌ها با پول و درآمد کم می‌توان زندگی خوبی داشت، ولی کنار آمدن با اخلاق بد، کاری است بسیار دشوار.

عده‌ای دیگر داشتن فرزند یا فرزندان خوب و عاقل را نشانه‌های یک زندگی خوب می‌دانند. فرزندی که پدر و مادر را درک کند، دوست داشته باشد و به خواسته‌های آنان احترام بگذارد. این‌ها و خیلی از مسائل دیگر که جای پرداختن به آن در این گزارش وجود ندارد، می‌تواند از ویژگی‌ها و شرایط یک زندگی خوب و دلخواه باشد، اما این که این‌ها دلایل واقعی است یا نه، باید نظری کارشناسانه به آن داشت.

از نظر کارشناسان، اغلب مردم، زندگی خوب را زندگی‌ای می‌دانند که در آن اختلاف و ناسازگاری به حداقل ممکن رسیده باشد. اصولاً زندگی یک زوج، آن چنان به هم پیوند می‌خورد که موقعیت‌های بسیار زیادی برای بروز ناسازگاری به وجود می‌آید. کشمکش‌ها به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتند. همسران ممکن است بر سر هر چیزی جر و بحث کنند. اختلاف بر سر پول، حسادت یا انجام کارهای روزمره خانه، همگی می‌توانند رابطه میان زن و شوهر را تیره و تار کنند. بنابراین، شناخت عوامل اصلی اختلاف و نحوه صحیح کنار آمدن با آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
این کارشناسان همچنین در ترسیم ویژگی‌های یک زندگی خوب، به خانواده‌هایی اشاره می‌کنند که تصویر خوبی از زندگی زناشویی خود ندارند، لذا عیار موفقیت و داشتن یک زندگی خوب را در تبدیل شدن به فردی دیگر و قرار گرفتن در موقعیت‌های فردی و اجتماعی دیگران می‌دانند. از نظر آنان، اگر بتوانند مانند فلان دوست، همسایه، همکار، خواهر یا برادر خود شوند و به آن چیزهایی که آنان در زندگی دست یافته‌اند دستیابی پیدا کنند، در آن زمان به موفقیت خواهند رسید و دیگر هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت. در حالی که چنین نگرشی نه تنها باعث موفقیت و شادکامی نمی‌شود، بلکه یک زندگی غیرواقع‌بینانه‌ای را به آن‌ها القا می‌کند که در آن، هیچ گونه هدف و شناخت درستی از زندگی وجود ندارد، این در حالیست که همه ما در زندگی، غرض و مقصودی داریم که به خاطر آن آفریده شده‌ایم، باید دید که هدف ما چیست و چقدر توانسته‌ایم به آن برسیم.
برگزفته از سایت آسمونی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.