من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

مزایا و کارآمدی مشاوره واتساپ در مقایسه با مشاوره سنتی یکی از موضوعات بحث‌برانگیز فعلی در محافل علمی روانشناسی است. به همین خاطر تعدادی از فواید و مزایای این روش مشاوره در ادامه آورده خواهد شد:

در دسترس بودن

مشاوره اینترنتی برای تمام افرادی که تمایل به بهره‌گیری از آن را دارند، در دسترس است. مشاوره روانشناسی آنلاین بر موانعی غلبه کرده است که ممکن است بسیاری از افراد را از مراجعه به مشاور منصرف کند. برای مثال افرادی که در مناطق روستایی یا دورافتاده‌ای زندگی می‌کنند که در آنجا خدمات مشاوره ارائه نمی‌شود، می‌توانند به راحتی به مشاور آنلاین دسترسی داشته باشند. همچنین بیماران ناتوان و افرادی که نمی‌توانند از خانه خارج شوند، نیز امکان استفاده از مشاوره اینترنتی را دارند. به علاوه مشاوره آنلاین برای بیماران دچار اختلالات شنوایی و بینایی نیز مفید است. مشاوره آنلاین توانسته است کودکان و نوجوانان را به دریافت مشاوره ترغیب کند، چرا که این گروه‌های سنی هنگام استفاده از اینترنت راحت‌تر هستند.

راحتی

مشاوره آنلاین با روانشناس راحت است. هم مشاور و هم مراجعه کننده می‌توانند در زمان‌های مختلف با هم تماس برقرار کنند. به این ترتیب برخلاف مشاوره سنتی، پرمشغله بودن و نبود وقت مشکلی را برای این سبک از مشاوره ایجاد نمی‌کند. به علاوه مشاوره اینترنتی این امکان را برای مشاور فراهم می‌آورد تا خدمات گسترده‌تری را به بیماران خود ارائه دهد، چرا که مشاوره آنلاین 24 ساعته است و ناحیه جغرافیایی وسیع‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهد. مشاوره آنلاین برای افرادی که نسبت به مشاوره گرفتن تردید دارند یا احساس راحتی در مدل مشاوره حضوری نمی‌کنند، مناسب‌تر است، چرا که در این روش لازم نیست که مشکلات را به صورت رودررو توضیح داد. عدم نیاز به مراجعه حضوری مشاوره را برای افراد دچار اختلال‌های اضطراب، فوبیای اجتماعی یا آگورافوبیا (هراس از مکان‌های باز و شلوغ) آسان‌تر کرده است.

هزینه کمتر

واتساپ یکی از محبوب ترین پیامرسان های موجود در بستر اینترنت است که کاربران زیادی دارد. افراد با استفاده از این برنامه کاربردی می توانند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و به کمک قابلیت های موجود در این برنامه اطلاعات مورد نظر خود را به صورت متن یا پرونده چند رسانه ای به اشتراک بگذارند. اما موضوعی که در هنگام استفاده از این برنامه در زمینه فرستادن عکس به صورت فایل به آن برخواهید خورد، افت کیفیت تصاویر بعد ار ارسال است.
ارسال فایل

4 روش ساده تر ارسال فایل های رسانه ای با کیفیت بالا در واتساپ

  • ارسال در قالب سند (Document)
  • ارسال با استفاده از برنامه های فشرده سازی
  • ارسال با استفاده از Google Drive (برای وقتی حجم فایل زیاد است)
  • یک روش دیگر (ویدیوی 40 ثانیه ای)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.